VIII Wojewódzki Konkurs Matematyczno – Plastyczny „Origami i matematyka”
Zapraszamy uczniów klas I – VIII do udziału w Konkursie Matematyczno-Plastycznym „ORIGAMI i MATEMATYKA”. Temat obecnej edycji: „Uczę się matematyki przez origami”.
Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 8 im. Pułku 3. Ułanów Śląskich w Tarnowskich Górach. Celem akcji jest poszerzanie wiedzy matematycznej, rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, koncentracji i wytrwałości, integrowanie środowiska oraz kształtowanie zamiłowania do sztuki origami.
Praca konkursowa może bezpośrednio przedstawiać dany obiekt, np. mandalę, fraktal, rzut sześcianu, mozaikę itp. lub zobrazować wybrane zagadnienie matematyczne, np. potęgowanie, równania, dzielenie z resztą itp. Dzieło należy wykonać indywidualnie w technice origami na brystolu jako obraz (wielkość pracy max. 40 cm najdłuższy bok). Dopuszczalne jest użycie kleju w celu połączenia modułów, nie wolno nacinać kartki w trakcie składania. Brystol (tło) musi posiadać zawieszkę oraz dołączoną (z tyłu) kartkę z danymi uczestnika (imię, nazwisko, klasa, szkoła oraz tytuł dzieła). Każde dziecko może złożyć na konkurs maksymalnie 2 prace.
Prace będą oceniane w kategoriach:
– klasy 1-2,
– klasy 3-4,
– klasy 5-6,
– klasy 7-8.
Jury przyzna miejsca I-III oraz wyróżnienia w każdej kategorii. Ocenie podlegać będzie zgodność pracy z tematem konkursu, kompozycja i estetyka pracy, oryginalność wykonania, trudność złożeń oraz dobór koloru i papieru.
Laureaci konkursu otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy. Lista nagrodzonych uczestników zamieszczona będzie na stronie internetowej https://sp8tg.pl oraz na Facebooku Szkoły https://www.facebook.com/sp8tg. Najlepsze prace konkursowe zostaną wystawione na wystawie „Uczę się matematyki przez origami” w siedzibie Szkoły i w galerii wirtualnej na stronie internetowej szkoły.
Karta zgłoszeniowa oraz regulamin dostępne są tu:
Zabezpieczoną przed zniszczeniem pracę wraz z podpisaną zgodą należy przekazać nauczycielowi matematyki do 17 listopada.
(nauczyciele matematyki)