Innowacja w ważnej sprawie – czyli Emocje są ważne w Ciągu Dalszym!
Zajęcia drugie – „Lustereczko” W Sali umieszczone zostało LUSTRO – uczniowie kolejno prezentowali przed nim dowolną emocję. Następnie spróbowali ją właściwie nazwać. Która z emocji wybranych powtarzała się najczęściej? Dlaczego dzieci wybierały emocje pozytywne znacznie częściej aniżeli negatywne? Czy emocje, których nie lubimy odczuwać są człowiekowi w ogóle potrzebne? Po co nam złość i smutek? Tymi pytaniami dzieci prowadzone są przez nauczyciela do prawdy o ludzkich emocjach. Następnie uczniowie przygotowują własne portrety, zgodne z emocją, jaka wybrały. Na koniec zajęć słuchają jeszcze opisu kilku konkretnych sytuacji – ich zadanie polega na wskazaniu emocji jakie mogą człowiekowi towarzyszyć w określonych sytuacjach. Zostają uświadomieni, że ich odpowiedzi mogą się różnić, ponieważ ludzie mogą w odmienny sposób odczuwać i interpretować te same zdarzenia, co jest zupełnie naturalne – bo przecież różnimy się!
(J. Sanecka)